Halacha pour jeudi 10 Sivan 5779 13 juin 2019

Entre une prière et une autre

Il y a des cas où l’on doit prier 2 ‘Amidott, l’une après l’autre.

Par exemple, une femme qui prie chez elle la ‘Amida du matin, et qui désire aussi prier la ‘Amida de Moussaf un jour de Roch ‘Hodech ou de Chabbat, mais elle n’a pas le temps de dire des Mizmorim (psaumes de Téhilim) ou autre entre les 2 ‘Amidott, elle désire les enchainer, celle de Cha’harit et celle de Moussaf.

Ou bien une personne ayant oublié de prier Cha’harit, et qui est tenue dans ce cas de prier une prière de rattrapage comme nous l’avons expliqué ces derniers jours. Par exemple, si la personne a oublié de prier Cha’harit et qu’elle se rend compte de son oubli uniquement lorsque l’heure limite de Cha’harit est passée, elle doit rattraper cette prière manquée en disant 2 fois la ‘Amida de Min’ha.

Il est rapporté dans la Guémara Béra’hott (30b) qu’il ne faut pas prier la ‘Amida 2 fois de suite de manière enchainée, mais il faut marquer un léger temps d’attente entre les 2 ‘Amidott.
La Guémara explique que cette règle a pour raison la concentration nécessaire à la prière, et celui qui prie doit pouvoir se concentrer de nouveau et prier avec supplication, car s’il enchaine les 2 ‘Amidott, cela peut s’assimiler à quelqu’un qui prie seulement pour s’acquitter de son devoir, sans se soucier de prier correctement devant Hachem, avec un esprit clair et en s’exprimant avec supplication.

MARAN tranche dans le Choul’han ‘Arou’h (chap.105) en ces termes:
« Lorsque l’on doit prier 2 ‘Amidott l’une après l’autre, il faut attendre entre l’une et l’autre le temps nécessaire pour marcher 4 coudées, afin que l’esprit soit serein pour prier avec supplication. »

Le délai de 4 coudées mentionné par MARAN dans le Chou’lhan ‘Arou’h correspond à environ 3 secondes entre une ‘Amida et l’autre.

Cette règle s’applique aussi bien aux deux situations dont nous avons parlé, qu’à l’officiant qui a terminé sa ‘Amida et qui s’apprête à dire la répétition de la ‘Amida à haute voix, il doit lui aussi attendre quelques secondes entre les deux ‘Amidott afin que son esprit soit serein.

En conclusion: Lorsqu’on prie 2 ‘Amidott l’une après l’autre, il faut attendre quelques secondes entre les 2 ‘Amidott, afin que l’esprit reste serin pour se concentrer de nouveau.

Questionner Le Rav


8 Halachot Les plus populaires

סדר ראש השנה – גימטריא "חטא"

נהגו לאכול בשני הלילות של ראש השנה, מיני מאכלים לסימן טוב לכל ימות השנה, ולכן נוהגים לאכול בלילי ראש השנה, רוביא (הנקראת לוביא בערבית), קרא (דלעת), כרתי, סילקא (תרד), תמרים, רימונים, תפוח בדבש וראש כבש. ומקור המנהג, ממה שאמרו בגמרא במסכת הוריות (יב.), לעולם יהא אדם רגיל לראות בראש השנה לסימן טוב, קר......

Lire la Halacha

הדלקת נרות בראש השנה, הבעיה המתעוררת בשנה זו

הדלקת נרות בראש השנה, הבעיה המתעוררת בשנה זו זמן הדלקת נרות של ראש השנה ביום טוב ראשון של ראש השנה, יש להדליק נרות יום טוב מבעוד יום (כלומר, קודם כניסת החג), כמו בערב שבת. ואם לא הדליקו נרות מבעוד יום, יכולה האשה להדליק נרות גם ביום טוב עצמו, באופן המותר, דהיינו שתעביר אש מאש שנמצאת כבר, ותדליק ......

Lire la Halacha

אכילת בשר ושתית יין מראש חודש אב

מבואר במשנה במסכת תענית (דף כו:) שגזרו חכמים, שבערב תשעה באב, דהיינו בסעודה המפסקת, שהיא הסעודה האחרונה שאוכל לפני התענית, אין לאכול בשר, וכן אין לשתות יין, ולא יאכל אדם שני תבשילין, כגון אורז וביצה וכדומה, אלא תבשיל אחד בלבד. ומבואר מן הדברים כי אין איסור מן הדין באכילת בשר אלא בסעודה המפסקת בלב......

Lire la Halacha

משנכנס אב ממעטין בשמחה

מחרתיים (ביום שלישי בערב, ליל יום רביעי) יחול יום ראש חודש אב. משנכנס אב אף על פי שבכל ימי בין המצרים נוהגים קצת מנהגי אבלות, וכמו שהזכרנו בהלכות הקודמות, מכל מקום משנכנס חודש אב, ועד לאחר עשירי באב, יש מנהגי אבלות נוספים שיש לנהוג בהם, מפני שבחודש אב אירע החורבן, ואמרו חז"ל, שימים אלו הם ......

Lire la Halacha


חלוקי כפרה

ימי חודש אלול, בהם אנו עומדים, הם ימי תשובה וסליחה וכפרה. כמו שהזכרנו כבר. ועתה נתמקד בסוגי העוונות השונים, איזה עוון חמור יותר, וכיצד ניתן למחות את העוונות לגמרי. ארבעה חלוקי כפרה שנינו בברייתא במסכת יומא (דף פו.), "ארבעה חלוקי כפרה הן". כלומר, יש ארבע דרגות (חלוק, מלשון חלוקה) שונות ......

Lire la Halacha

דין מוצאי תשעה באב ויום עשירי באב

אחר צאת הכוכבים בתשעה באב, דהיינו כעשרים דקות אחר שקיעת החמה, מותר לאכול ולשתות, ונוהגים לברך ברכת הלבנה אחר תפילת ערבית במוצאי תשעה באב. וטוב לטעום משהו קודם ברכת הלבנה. ויש נוהגים לנעול נעלים, ולרחוץ פניהם וידיהם קודם ברכת הלבנה במוצאי תשעה באב. (ויש סוברים שאין לברך ברכת הלבנה במוצאי תשעה באב, או......

Lire la Halacha

לעולם יראה האדם את עצמו חציו חייב וחציו זכאי

אמרו רבותינו (במסכת קדושין דף מ ע"ב), לעולם יראה אדם את עצמו, חציו חייב וחציו זכאי, עשה מצוה אחת, אשריו, שהכריע את עצמו לכף זכות, עבר עבירה אחת, אוי לו, שהכריע עצמו לכף חובה. עד כאן. וביאור הדברים, שהאדם כל חייו, יראה את עצמו כאילו הוא בינוני, שהרי בודאי שאין לאדם לחשוב את עצמו שהוא צדיק. וכ......

Lire la Halacha

ההכנות לימי הדין

בימים הסמוכים לימי לראש השנה, על כל אחד ואחד מעם ישראל, להתבונן על מעשיו, לעשות "חשבון נפש", כדי לבחון במה יוכל לתקן את מעשיו ולשפרם, על מנת שלאחר מכן, יעמדו לו סניגורים טובים ליום הדין.  משמעות השם "אלול" כתב מרן הרב עובד......

Lire la Halacha